Hud

Sig farvel til uren hud, acne, bumser og andre hudproblemer for altid

Det tog mig ca. 35 år af mit liv at finde ud af, hvad mine hudproblemer skyldtes. Jeg har altid haft lidt mærkelig hud og irriterende bumser, som syntes at dukke op helt tilfældigt. Men intet er tilfældigt, når det kommer til hudproblemer og din huds sundhed. Jeg har aldrig forstået, hvorfor jeg - selv som voksen - engang imellem fik bumser; men jeg tænkte, at sådan er jeg vel bare skruet sammen ... Jeg løste heldigvis gåden, og jeg lærer stadig nye ting om min hud hele tiden. Efter at have researchet andres personlige erfaringer samt kigget på hvad forskningen siger, har jeg blot kunnet konstatere, at det bakker op om det, jeg selv har fundet frem til.

Herunder er mine bedste råd til at få en flot, stram, ................................ bugt med uren hud, irriterende bumser, acne og andre hudproblemer. De er sorteret efter vigtighed, dvs. de vigtigste råd kommer først.

  1. Ansigtsvask - Det bedste råd overhovedet, fordi det er så nemt og samtidig SÅ effektivt. Det har gjort underværker for mig selv og for dem, jeg har anbefalet dette til. Skrub dit ansigt med en god badebørste, badesvamp eller noget lignende hver dag eller hver anden dag, fx når du går i bad. Brug en neutral sæbe uden parfume og andet skidt. Skrub godt igennem, men selvfølgelig ikke for hårdt, og har du nogle særligt udsatte eller følsomme områder, så kan du nøjes med at vaske hver anden eller hver tredje dag, eller undgå at vaske for hårdt.
  2. Mælk - Undgå mælk og alle mælkeprodukter, dvs. alt lige fra ost, yoghurt, skyr, fløde osv. Det her er for størstedelen af danskerne ikke nemt, da mælk er så indgroet en del af den danske kultur. Men sagen er den, at mælk er fyldt med ting - bl.a. mange forskellige hormoner og fedt - som er VIRKELIG skidt for din hud, og det kan meget vel være den helt store grund til, at du lider af acne, har bumser eller andre hudrelaterede problemer Prøv bare at undgå alt med mælk i en uge eller to, og se forskellen. Kig godt på indholdet af de forarbejdede fødevarer, du køber, da der bliver sneget mælk ind i flere produkter, end du nok havde regnet med. Din chokolade - medmindre den er 100 % kakao - indeholder højest sandsynligt også mælk.
  3. Røg - Det kommer nok ikke som den store overraskelse, men jo mere røg fra eks. cigaretter, cigarer, piber, hash, osv. du indtager, jo værre er din hud stillet. Blodcirkulationen forværres, og din hud bliver ikke iltet. Er din hud trist og grå pga. af røg, er det måske på tide at kigge på et seriøst rygestop. Se evt. min guide til rygestop.
  4. Søvn - Jeg har ingen anelse om, hvor ordet skønhedssøvn kommer fra, men der er altså noget om snakken. Det er KUN når du sover, at du restituerer, og det er altså i den dybe søvn, hvor der bliver arbejdet på, at også din hud heler og bliver fornyet. Jo mere kvalitativ søvn, du får, jo bedre er det for din hud. Jeg vil anbefale dig, at du læser min guide til bedre søvn, hvor du
  5. Brug IKKE cremer - wewew
  6. Parfume - Brug ikke parfume direkte på huden. Det kan irritere huden.
  7. Få sol - I modsætning til, hvad jeg har læst, så har jeg kun haft gode erfaringer med at nyde den gode solskin, som efterfølgende har gjort min hud endnu pænere end før. Sollys er en af forudsætningerne for, at vi mennesker overhovedet kan trives.
  8. Hold øje med nødder - Hud
  9. Avocado - Hud
  10. Pesticider og økologiske fødevarer - Hud
  11. Pas på tilsætningsstoffer - Hud
  12. Alkohol er ikke din ven - Hud
  13. Vitaminer, mineraler osv. - Hud
  14. Koldt vand - Jeg oplever, at en god omgang koldt vand på huden har en super effekt på min hud. Jeg tager dagligt kolde brusebade, og afslutter du eks. dit normale (varme) brusebad med et koldt brusebad i 30-60 sekunder, så vil du opleve, at det virkelig gør noget for din hud. Det lukker porerne og det har en opstrammende effekt. HVER GANG.
  15. Pas på klorvand og svømmehaller - Hud
  16. Stress - Hud
  17. Ansigtsmassage - Hud
  18. Hud - Hud
  19. Hud - Hud
  20. Hud - Hud
  21. Hud - Hud